Handelsbetingelser
Oprettelse og persondata
Vi opbevarer kun det som er absolut nødvendigt for at kunne udføre arbejdet og fakturere kunden. Det vil sige at kontaktperson, adresse, telefonnummer og e-mail er det eneste vi registrerer om dig. Det meste står på din faktura og skal noget slettes eller ændres så kontakter du og enten på telefon elle mail. Vi deler kun dine informationer med underleverandører, der har brug for informationerne, for at kunne udføre arbejdet.
Udvendig vinduespudsning
Udvendig polering udføres kun som abonnementsservice hver 4. - 8. eller 12. uge. Vinduerne skal være nemt tilgængelige, hvilket vil sige at der skal være ca. 1 meter fri plads rundt om vinduet. Buske og træer må ikke dække for vinduerne eller adgangen hertil. Aftørring af karme samt pudsning af glas bag tremmer eller gitter er ikke inkluderet, med mindre at det fremgår af tilbuddet.
Ved stigearbejde er de samme betingelser gældende. Er det ikke muligt at komme til vinduet, vil det blive betragtet som blokeret og derfor sprunget over. I tilfælde af is, sne og eventuelle våde/glatte træ terrasser og tage, hvor vinduespudseren skønner, at det ikke er forsvarligt af hensyn til egen sikkerhed, forbeholder vi os retten til at springe disse vinduer over. Vi krediterer ikke i prisen med mindre de "usikre" vinduer udgør mere end 25% af de samlede antal vinduer.
Vi prioritere sikkerheden højt. Derfor udføres stigearbejde i henhold til arbejdstilsynets regler.
Afrensning
Vi tilbyder også afrensning af dine vinduer, dog ikke vinduer hvor der sidder mørtelrester, cement eller lign. da disse materialer vil ridse glasset. Eventuelle ridser eller skader som følge af manglende info dækkes ikke.
Indvendig vinduespudsning
Vi tilbyder naturligvis også indvendig vinduespudsning. Dette kan bestilles fra gang til gang eller i form af fast aftale. Ved indvendig vinduespudsning er dit ansvar at sørge for, at vindueskarme og andet omkring vinduerne er ryddet inden arbejdet udføres. Er dette ikke gjort, bliver det betragtet som et blokeret vindue og pudses ikke. Det er næsten umuligt ikke at dryppe med sæbe/vand så hvis gulve/områder ikke kan tåle dette er det kundens opgave at sørge for afdækning.
Betalingsbetingelser
Betaling skal ske senest 8 dage efter hvert besøg. Der opkræves et rykkergebyr på DKK 100,- + renter ved overskridelse af betalingsfristen. Vi udsender max 3 rykkere, hvorefter sagen overdrages til inkasso.
Betalingsformer:
Bankoverførsel, Nem bankoverførsel, kontant
Prisregulering kan ske ved:
Ændring af antal vinduer
Ændring af stigearbejde
Ændring af interval
Indeksregulering (foretages en gang om året i Maj måned)
Vinduespudsning uden for rute/ekstra vinduespudsning
Ønsker du polering på en bestemt dato eller et specifikt tidspunkt, som er ud over vinduespudserens rute, kan vi opkræve dig et kørselsgebyr, dette oplyses ved bestilling af det ekstra arbejde.
Kontakt for åbning af aflåste steder
Vi tilbyder at kontakte dig dagen før vi kommer så du kan åbne. Kan vi ikke få fat I dig, vil vinduespudsningen blive sprunget over indtil næste gang vi kører I området. Har vi en aftale og der er låst vil det fulde beløb blive opkrævet, da vores del aftalen er overholdt.
Reklamation
Som en del af vores tilfredshedsgaranti beder vi om hurtigst muligt at kontakte os, hvis vi ikke har levet op til dine forventninger. Dog senest to dage efter arbejdets udførelse. Herefter sørger vi hurtigst muligt for at udbedre fejlen til din tilfredsstillelse. Vi fraskriver os ethvert ansvar om ridser i ruderne og/eller skader på karme/lister, som påstås skulle være forsaget af os, da det ikke kan konstateres, om der har været ridser i ruderne før vi har påbegyndt arbejdet.
Tilfredshedsgarantien gælder IKKE i forhold til efterfølgende dårligt vejr, såsom blæst, der snavser ruderne til igen.
OBS: Vedligeholdelse af vinduerne, herunder træværk fx med olie, maling m.m. er kundens eget ansvar.
Hvad kan du forvente bliver vasket væk ved poleringen?
Snavs der er tilføjet vinduerne på naturlig vis ved vind og vejr
Trafikfilm og pollen
Efterladenskaber fra fugle
Hvad bliver bl.a. ikke vasket væk ved normal polering?
Silikone/klistermærker og rester derfra (f.eks. fra nye vinduer)
Kalk (pas på med at spule vinduerne med haveslangen, da det efterlader kalkrester)
Cement, mørtel, maling og lak.
Ekskrementer fra bier/hvepse, fluer.
Ændring til vinduespudsning
Vil du ændre din aftale, skal du meddele det til os hurtigst muligt, dog senest dagen før (Du modtager en sms dagen før)
Arbejdstider
Vi kører på hverdage i tidsrummet 08:00-17:00. Evt. lørdage fra 9-15.
Ferie/sygdom
Ved ferie/sygdom/jul/helligdage kan der skubbes lidt med intervallene. Der bliver ikke særskilt annonceret hvornår vi holder ferie.
Vejret
Vi udfører vinduespudsning i alt slags vejr, Sne, regn, blæst og mild frost er ingen hindring, på nær hvis vinduerne er med 3-lags glas. På moderne vinduer med 3-lags glas, er det yderste glas nemlig omtrentligt samme temperatur, som omgivelserne. Så hvis det fryser for meget vil vores vand fryse til is på ruden med det samme.
Opsigelse af abonnementet
Opsigelsesperiode: løbende måned + 30 dage. Opsigelsen skal ske skriftligt eller mundtligt til (+45) 91544913 eller e-mail til: nikolinesreneruder@outlook.dk